Dieta antiinflamatoare


Luni, 12 August dieta antiinflamatoare, ora Zilnic ne confruntam cu factori care cresc riscul inflamatiei in organism: alimentatie nesanatoasa, stres, poluare, somn neodihnitor, sedentarism etc. In mod normal, inflamatia este o reactie de aparare a sistemului imunitar atunci cand are de infruntat agresiuni externe: virusuri, bacterii, fungi, rani, traumatisme. In aceste cazuri vorbim despre inflamatie acuta ca prim pas in procesul de vindecare.

dieta antiinflamatoare

Cea care dieta antiinflamatoare probleme este inflamatia cronica, un focar care mocneste in organism si se afla la originea a bolilor societatii moderne: obezitate, boli cardiovasculare, reumatism, boli inflamatorii intestinale, boli autoimune, unele forme de cancer.

Un pas important pentru a contracara efectele nocive ale inflamatiei cronice il reprezinta introducerea in dieta a cat mai multor alimente cu efect antiinflamator. Iata o lista cu 10 alimente - legume, fructe, condimente, peste - care se remarca pentru proprietatile lor antiinflamatoare. Varza, remediu antiinflamator prin excelenta Bogata in fibre, vitamina C, antioxidanti si sulforafani compusi antiinflamatori si antitumoralivarza reprezinta un aliment de in cadrul unei diete sanatoase.

Diete antiinflamatoare

La fel si celelalte legume din familia cruciferelor: broccoli, conopida, varza de Bruxelles, varza kale. Toate acestea au virtuti terapeutice in lupta cu boli din atat din categoria reumatismului inflamator, cat si cel degenerativ.

S-a demonstrat ca unele substante din legumele crucifere pot stimula procesul de apoptoza moartea celulelor tumorale. Sa nu dieta antiinflamatoare ca varza poate fi folosita si extern, sub forma de cataplasme, pe articulatii sau alte zone ale corpului afectate de inflamatii ori traumatisme.

Karen Lamphere, cele mai multe boli au o etiologie subdiacentă care implica inflamatia. Artrita, bolile inflamatorii intestinale, astm, alergii, boli de inima, cancer, Alzheimer si diabet zaharat pot fi agravate în funcție de dieta unei persoane.

Rosiile isi pastreaza proprietatile chiar dieta antiinflamatoare dupa fierbere Licopenul, cea mai mare bogatie din compozitia chimica a rosiilor, este de fapt dieta antiinflamatoare care ofera pigmentul acestor legume. Licopenul ajuta la combaterea oricaror inflamatii din corp. Si foarte important de retinut este faptul ca proprietatile licopenului se pastreaza si dupa ce rosiile sunt preparate termic sub forma de sos de rosii, supa sau alte preparate. Telina calmeaza durerile Aceasta radacinoasa este si de mare ajutor in caz de inflamatii, datorita acizilor fenolici din compozitie.

dieta antiinflamatoare

Telina contine compusi capabili sa inhibe actiunea prostaglandinelor, substante care provoaca inflamatie si dureri. Substantele active din telina actioneaza benefic in cazul sistemului digestiv: calmeaza gastrita si durerile de stomac, regleaza flora intestinala, ajuta la ameliorarea simptomelor de intestin iritabil.

Despre nutritie Daca suferi de durere cronica, expertii spun ca o dieta bazata pe legume poate aduce imbunatatiri semnificative ale calitatii vietii. Persoanele care au o dieta stricta vegetariana sau mediteraneana au observat o schimbare completa a simptomelor asociate durerii, potrivit dr. Inflamatia dieta antiinflamatoare este raspunsul organismului la toxine Prin inflamatie, sistemul imun reactioneaza impotriva toxinelor.

Anghinarea detoxifica ficatul si colonul Avand in compozitia sa o fibra speciala numita inulina, anghinarea este extrem de benefica pentru detoxifierea intestinala si dieta antiinflamatoare.

De asemenea, inulina incetineste absorbtia intestinala a colesterolului si glucidelor, fiind de ajutor pentru a tine la distanta bolile de inima si diabetul.

10 alimente antiinflamatoare: dieta care te ajuta sa scapi de inflamatie

Tot inulina participa in mod semnificativ la cultivarea probioticelor, bacterii bune indispensabile pentru o flora intestinala sanatoasa. Anghinarea poate fi consumata in mancaruri, fiind foarte apreciata si utilizata in dieta mediteraneana. De asemenea, poti consuma si ceai de anghinare pentru a beneficia de proprietati antiinflamatoare si detoxifiante. Avocado, sursa vegetala de grasimi benefice Considerat fructo-leguma, avocado reprezinta un aliment de baza in dieta antiinflamatoare.

DIETA ANTIINFLAMATOARE: Principii și Retete

Avocado contine fibre alimentare, folati vitamine din grupul Bbeta-caroten, vitamina E, vitamina K, magneziu, dieta antiinflamatoare, grasimi sanatoase, in principal acizi grasi omega 3. Acestea ajuta la reducerea inflamatiei si colesterolului, protejand inima, sistemul imunitar, sistemul nervos.

Avocado poate fi inclus cu succes in dieta persoanelor cu inflamatii la nivelul tractului gastro-intestinal: de la boala de reflux gastro-esofagian, ulcer gastro-duodenal pana la colita, hemoroiziboala Crohn. S-a demonstrat chiar si protectia fata de cancerul de colon.

Dieta antiinflamatoare| Cum ne poate ajuta dieta fara gluten sa eliminam inflamatia din organism?

Fructe oleaginoase, sursa vegetala de proteine si grasimi In aceasta categorie intra fructele cu coaja lemnoasa: nucile, migdalele, fisticul, alunele de padure, alunele Caju s. Miezul acestor fructe gustoase si satioasa abunda in grasimi sanatoase, proteine, fibre, vitamina E, vitamina D, care actioneaza impreuna contra radicalilor liberi, reducand inflamatia si stresul oxidativ.

dieta antiinflamatoare

Pestele gras, pastila de omega 3 Somon, macrou, sardine, ton, dorada, salau, pastrav O portie de peste pe saptamana furnizeaza doze apreciabile de acizi grasi omega 3 cu efect antiinflamator. In plus, pestele dieta antiinflamatoare vine la pachet cu proteine de buna calitate, cu minerale, precum magneziul, cu efect antistres, si seleniu, un bun antioxidant.

Tot pestele ofera vitamine B si D, importante in lupta contra inflamatiei. Rodia, un antiinflamator delicios Ai toate motivele pentru a include rodia pe lista fructelor tale preferate. Puterea ei antiinflamatoare este data de dieta antiinflamatoare de antioxidanti pe care ii contine, dintre care se remarca resveratrolul - "molecula tineretii".

dieta antiinflamatoare

In plus, rodia iti furnizeaza vitamina C, flavonoizi, fibre. O poti adauga in salate sau poti manca bobitele ca atare ori sub forma de suc. Rozmarinul Adaugat in preparatele pe baza de cartofi sau peste fripturile de pui, miel sau peste la cuptor, rozmarinul confera nu doar savoare, ci si proprietati benefice.

Dieta antiinflamatoare – 5 reguli generale eficiente

Insa infuzia de rozmarin sau uleiul esential de rozmarin abunda in acizi fenolici si flavonoizi cu efect antiinflamtor. Aceste preparate fitoterapice pot fi folosite cu succes dieta antiinflamatoare cazul inflamatiilor din sfera ORL: rinite, sinuzite, faringo-amigdalite, laringite. Turmericul Supranumit "regele condimentelor", turmericul poseda nu mai putin de de indicatii terapeutice si a facut obiectul a peste Substanta activa din turmeric Curcuma longa este curcumina, considerata un antiinflamator natural prin excelenta.

Un studiu publicat in revista Oncogene a constatat ca efectul antiinflamator al curcuminei in doze farmaceutice este similar cu cel al ibuprofenului sau aspirinei. Urmareste Ziare. Citeste mai multe despre.